Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. únor 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. únor 2002

Metanová Země

Uznání: GISS, NASA

Můžete pomoci zmenšit tuto přikrývku metanu, která otepluje naši Zemi? Nedávný důkaz tvrdí,že při vytváření oteplujícího skleníkového efektu je metan (CH4) je na druhém místě za oxidem uhličitým (CO2), ale je snadnější ho kontrolovat. Atmosférický metan se za posledních 200 let zdvojnásobil a jeho dusivý účinek je více jak 20 krát větší než u CO2. Metan může být dokonce zodpovědný za náhlé oteplení Země o sedm stupňů Celsia před zhruba 55 milióny let. Metan většinou vzniká biologickou cestou, někdy za humorných situací na toaletě. Největší množství metanu ve Spojených Státech uvolňují anaerobní bakterie, které rozkládají uhlíkatý odpad na skládkách. A tak proto než se snažit omezovat vaše vlastní emise metanu, je efektivnější cestou jak pomoci naší planetě podpora efektivního plynového hospodářství skládek.

Štítky: Země, Methane