Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. duben 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. duben 2002

Havaj

Uznání: STS-26 Crew, NASA

Aloha! Na této úžasné fotografii pořízené astronauty v říjnu 1988 z paluby raketoplánu Discovery je na pozadí elegantního oblouku okraje Země vidět Havajské souostroví. Tyto vulkanické ostrovy se svými populárními plážemi a tropickými letovisky nabízejí extrémní nadmořské výšky s tmavou, suchou, bezmračnou oblohou. V důsledku toho se staly populárním místem pro velké a důmyslné pozemské teleskopy. Vrchol Mauna Kea na Velkém ostrově (vpravo nahoře) se honosí působivou paletou astronomických přístrojů včetně dvojice Kecků, Kanadsko-Francouzsko-Havajského dalekohledu, NASA IRTF, JCMT a UKIRT, Subaru a dalekohledu z projektu Gemini. Spící vulkanický kužel Haleakala na Maui (hned pod Velkým ostrovem) je domovem optické stanice Air Force Maui Optical Station a sluneční observatoře Mees Solar Observatory. Mahalo nui loa!

Štítky: Raketoplán, Dalekohled, Observatoř, Hawaii

Neowise z Písečné

Kometa focená v Písečné u Jeseníku.