Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. září 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. září 2002

Asteroid 1998 KY26

Uznání: NASA, JPL, image courtesy of Steve Ostro

Den na 30.metrovém, rychle rotujícím, na vodu bohatém asteroidu 1998 KY26 trvá něco pod 11 minut. Tento počítačově simulovaný pohled jeho hrubého povrchu má rozlišení asi 3 metry a je založen na radarových a optických pozorováních (po kliknutí na obrázek obdržíte sérii pohledů). Pozorování proběhlo krátce po objevu tohoto miniaturního světa v červnu 1998, když prolétnul asi 800 000 kilometrů od Země, neboli asi ve dvojnásobné vzdálenosti Země - Měsíc. Na drahách, které se přibližují k Zemi se může nacházet až 10 miliónů asteroidů o podobné velikosti, ale ví se o nich jen málo. Vzhledem k tomu, že se maličký 1998 KY26 tak rychle otáčí, tak nemůže být volným konglomerátem drženým pohromadě jenom gravitací. Namísto toho je pravděpodobné, že jde o monolitický kus z většího asteroidu. Jak naznačují radarová a optická data, tak má 1998 KY26 vysoký obsah vody, takže by se tento poměrně dostupný asteroid mohl stát doslova oázou budoucích vesmírných badatelů.

Štítky: Asteroid, Radar, 1998 ky26