Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  24. červenec 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 24. červenec 2003

Mars u měsíčního okraje

Uznání a copyright: Ron Dantowitz, Clay Center Observatory

Co to bylo za jasnou "hvězdu" minulý týden vedle Měsíce? Samozřejmě že Mars, jelikož se minulý čtvrtek časně ráno pohybovala poblíž ubývajícího Měsíce Rudá planeta, a při pohledu z některých míst v Jižní a Střední Americe, v Karibiku a na Floridě prošla za lunárním tělesem. Tento náladový obrázek Marsu, jak se otírá o tmavý okraj Měsíce, vznikl na výpravě Clay Center Observatory do města Bonita Springs na Floridě digitálním poskládáním a zpracováním série teleskopických snímků této události. Jasná planeta Mars, s kráterovaným Měsícem v popředí, se zdá varovně blízko, jsou snadno vidět její globální útvary a bílá jižní polární čepička. Už tak nápadná zdánlivá velikost kotoučku Marsu v dalších týdnech ještě poroste, a to až do 27. srpna, kdy Mars dosáhne svého nejbližšího přiblížení k planetě Zemi za více jak 50 000 let.

Štítky: Mars, Měsíc, Zákryt