Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. leden 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. leden 2004

Červený Mars ze Spiritu

Uznání: Mars Exploration Rover Mission, JPL, NASA

Na tomto ostrém barevném snímku z vozítka (roveru) NASA Spirit je kamením doširoka posypané ploché dno kráteru Gusev. Obrázek, který pořídila panoramatická kamera roveru, je částí prvního barevného snímku Marsu ze Spiritu, snímku s dosud nejvyšším rozlišením dosaženým na povrchu jiné planety. Už se ukazují lákavé a překvapující podrobnosti zjevně větrem vymetené pláně, o které se předpokládá, že je dávným dnem jezera. Tento výtečný pohled představuje jenom malou část barevných obrazových dat, jejichž přenos vědci v nadcházejících dnech očekávají. Jak se robotizované vozítko Spirit připravuje stoupnout, odjet z přistávacího modulu a zkoumat geologii dna kráteru, tak NASA oznámila plány přejmenovat místo přistání na Stanici na památku Columbie (Columbia Memorial Station) na počest astronautů, kteří zahynuli při neštěstí raketoplánu Columbia.

Štítky: Mars, Spirit rover, Gusev crater, Columbia memorial station