Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. březen 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. březen 2004

Panorama ze Spiritu z okraje kráteru Bonneville

Uznání: Mars Exploration Rover Mission, JPL, NASA

Zarolujte doprava a sledujte tento dech vyrážející pohled na marťanský povrch z jižního okraje malého kráteru zvaného Bonneville. Toto ostré 180 stupňové panorama pořídil rover NASA Spirit v solech 68 a 69 při své zastávce na rudé planetě, která následovala po více jak 300 metrové cestě ze svého místa přistání uvnitř rozsáhlé oblasti kráteru Gusev. Samotný kráter Bonneville má asi 200 metrů. Kameny rozeseté v této oblasti jsou potenciální "ejecta" z Bonneville, tedy trosky vyvržené z pod marťanského povrchu impaktem, který vytvořil kráter. Badatelé jsou celí nedočkaví, aby mohli potvrdit tento scénář, jelikož by takový materiál mohl být vodítkem ke geologické historii oblasti. A co je ta zářivá skvrna vlevo, hned za vzdálenějším okrajem kráteru? To je tepelný štít landeru Spirit.

Štítky: Mars, Panorama, Spirit