Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. duben 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. duben 2004

Kometa C 2002 T7 (LINEAR)

Uznání: Svend and Carl Freytag, Adam Block (KPNO Visitor Program),
NOAO, AURA, NSF

Kometa C/2002 T7, objevená v říjnu 2002 v rámci projektu LINEAR (The Lincoln Near Earth Asteroid Research), je nyní na návštěvě ve vnitřní sluneční soustavě a zítra, 23. dubna, dojde k jejímu největšímu přiblížení ke Slunci (viz animaci od L. Koehna). Kometa se nyní vynořuje ze sluneční záře a je viditelná i neozbrojeným okem v souhvězdí Ryb (Pisces) za ranního svítání nad východním obzorem. Na tomto úchvatném teleskopickém pohledu, který byl pořízen včera před svítáním, je vidět, že zřetelně aktivní kometa vyvinula rozsáhlý, komplexní ohon, který dosahuje délky přes 2 stupně ve směru proti Slunci a nazývá se anti-ohon nebo anomální ohon. Později by se v příštím měsíci měla tato kometa jevit jasnější a k planetě Zemi se nejvíce přiblíží 19. května. Ve skutečnosti by mohla sdílet jižní oblohu s další kometou viditelnou pouhým okem, u které se také v květnu očekává zjasnění a která se označuje C/2001 Q4 (NEAT).

Štítky: Kometa, C/2002 T7 (LINEAR)