Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. červenec 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. červenec 2004

Start družice Aura

Uznání a copyright: Rick Baldridge

Na této pěkné časové expozici stopy hvězd krouží obloučky na noční obloze nad zátokou Monterey Bay a nad světly Santa Cruz v Kalifornii v USA. Ale jelikož expozice začala 15. července kolem 3:01 pacifického letního času, tak také zachytila dlouhou stopu rakety Delta II, jak vynáší na oběžnou dráhu Země družici NASA Aura. Fotograf Rick Baldridge, který start pozoroval z místa asi 200 mil (320 km) severně od vypouštěcí základny Vandenberg Air Force Base hlásí, že stopa představuje prvních pět minut letu s raketovým pohonem, včetně zážehu přídavných motorů na tuhé pohonné hmoty, který je vidět na počátku dráhy po startu. Stopa rakety končí vyhasnutím prvního stupně. Dvě nejjasnější stopy hvězd, které jsou vidět pod dráhou rakety, vyznačují hvězdy alfa a beta z "vysoko letícího" souhvězdí Jeřába (Grus). Cílem družice Aura je důkladné studium životodárné atmosféry planety Země.

Štítky: Kosmická loď, Raketa, NASA, Aura, Santa cruz, Delta