Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. leden 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. leden 2005

Kometa Machholz v dohledu

Uznání a copyright: Jimmy Westlake (Colorado Mountain College)

Pro pozorovatele na severní polokouli jsou na počátku ledna na skladě dobré pohledy na kometu Machholz. Kometa je nyní při svém největším přibližení k planetě Zemi a při svém poměrně rychlém pohybu po večerní obloze projde 7. ledna kolem nádherné hvězdokupy Plejády. V současnosti je kometa sotva vidět neozbrojeným okem jen z temných míst, ale měla by být snadným cílem pro triedry nebo malé dalekohledy. Tato časová expozice teleobjektivem z 1. ledna ukazuje kometu Machholz s dvěma nádhernými ohony na obloze nad Coloradem v USA. Proudy iontového nebo plynového ohonu komety, které se rozpínají doleva, jsou snadno ovlivněny slunečním větrem a směřují od Slunce. Prach, který má tendenci sledovat kometární dráhu vytváří ohon, který vyčnívá dolů a doprava.

Štítky: Kometa, Comet Machholz, C/2004 q2