Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. březen 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. březen 2005

Zpráva ze Země

Uznání: Frank Drake (UCSC) et al., Arecibo Observatory (Cornell, NAIC)

Co nám ti pozemšťané chtějí říci? Zpráva nahoře byla v roce 1974 odvysílána ze Země ke kulové hvězdokupě M13. Při znovu uvedení do provozu observatoře v Arecibu, která stále disponuje největším radioteleskopem na světě, byl odeslán řetězec jedniček a nul, který představuje diagram nahoře. Tento pokus o mimozemskou komunikaci byl povětšině oslavný, vždyť lidstvo do vesmíru náhodně vysílá rádiové a televizní signály. I kdyby byla tako zpráva přijata, tak M13 je natolik vzdálená, že na odpověď bychom museli čekat 50 000 let. Zpráva nahoře poskytuje několik prostých údajů o lidstvu a jeho znalostech: zleva doprava jsou čísla od jedné do deseti, atomy včetně vodíku a uhlíku, některé zajímavé molekuly, DNA, popis člověka, základy naší sluneční soustavy a základy o vysílajícím teleskopu. V současnosti probíhá několik hledání mimozemské inteligence, včetně jednoho, kde můžete uplatnit svůj vlastní domácí počítač.

Štítky: Země, SETI, Message