Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. prosinec 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. prosinec 2005

Poslední výprava k Měsíci

Uznání: Apollo Program, NASA (image scanned by J.L. Pickering)

V roce 1865 Jules Verne předpověděl vynález kosmické kabiny, ve které by mohli být lidé. Ve svém vědeckofantastickém příběhu "Ze Země na Měsíc" popsal vizi děla umístěného na Floridě, které bylo tak silné, že mohlo vystřelit náboj-kabinu se třemi dobrodruhy k Měsíci. O 100 let později NASA vedená vizí Wernhera von Brauna vyvinula raketu Saturn V. Tato raketa uskutečnila Verneovu fikci, když z kosmodromu na Floridě vynesla 9 měsíčních výprav Apollo a umožnila 12 astronautům procházet se po Měsíci. Raketa na startovací rampě je zde zachycená v záři reflektorů za soumraku, jak čeká na svůj poslední noční start, aby v prosinci 1972 k Měsíci vynesla Apollo 17.

Štítky: Měsíc, Apollo, Jules verne, Wernher von braun

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích