Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. leden 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. leden 2006

Apollo 12: autoportrét

Uznání: Charles Conrad, Apollo 12, NASA

Tento mistrovký kousek pořídil v listopadu 1969 astronaut-fotograf z Apolla 12 Charles "Pete" Conrad, když dokumentoval odběr lunární půdy kolegou Alanem Beanem v Oceanus Procellarum. Snímek je to dramatický a kontrastní. V jeho přilbě se odráží drsné prostředí měsíčního Oceánu bouří s výborně zakomponovaným odrazem Conrada a lunárního horizontu. Je to umění? Práce fotožurnalistů, které byly původně zamýšlené pro zaznamenání podmínek lidí na planetě Zemi, jako třeba snímky z New York City z raných let 20. století od Lewis W. Hinese nebo časopisecké fotografie Margaret Bourke-Whiteové, jsou široce uznávané jako umění. Stejně tak lze ocenit pro uměleckou a estetickou hodnotu hodně astronomických dokumentů a kosmických snímků.

Štítky: Měsíc, Apollo 12, Kosmonaut, Art