Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  15. červen 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 15. červen 2006

Gordel van Venus

Uznání a copyright: W. P. Koorts (SAAO)

Zarolujte doprava a pokochejte se tímto 180° panorámatem pozorovací stanice jihoafrické astronomické observatoře (South African Astronomical Observatory) na vrcholu hory Sutherland. Na obrázku jsou kopule a budovy dalekohledu SAAO a s přichájící tmou se do dálky začíná  zvětšovat klínovitý stín planety Země, ohranicený delikátně zabarveným obloukem protisvětla. Narůžovělý oblouk protisvětla je vidět na opačné straně od Slunce při východu (nebo západu) a je též znám jako Venušin pás. Zleva do prava jsou vidět tyto stavby: obří 11m přístroj SALT, internetový dalekohled MONET, 1.9 m Radcliffe, 1.0 m Elizabeth, 0.75 m reflektor, 0.5 m reflektor, garáž, YSTAR, BiSON, ACT, IRSF (otevřeno) a budova skladu. (Poznámka pro příznivce SAAO: přístroj pro hledání planet SuperWASP jih se skrývá za IRSF.)

Štítky: Belt of Venus, Anti-twilight arch, Salt, Saao, Sutherland