Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. červen 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. červen 2006

Saturn, Mars a Jesličky

Uznání a copyright: Tunc Tezel

Vezměte si triedr a podívejte se dnes zvečera na Saturn a Mars! Krátce po západu slunce byste mohli při pohledu na západ uvidět něco podobného obrázku zachycenému 14. června. Ale zatímco na tomto obrázku dělí obě jasné planety (Saturn nalevo) zhruba 1.5 stupně a jsou pěkně umístěné na hranicích M44 - hvězdokupy Jesličky, tak dnes v noci je naleznete ještě blíže. K největšímu přiblížení Saturnu a Marsu, asi na půl stupně, má dojít kolem západu. Jesličky přitom budou stále tvořit vzdálené hvězdné pozadí. Už máte v ruce triedr? Můžete se také poohlédnout po Merkuru a Jupiteru.

Štítky: Mars, Saturn, M44, Beehive

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích