Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. srpen 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. srpen 2006

Kometární prach nad Koloradem

Uznání a copyright: Thad V'Soske (Cosmotions.com)

Noční pohled na skalisko v popředí ozařované světlem ubývajícího Měsíce byl zachycen 10. srpna. Přestože obloha rozptyluje jasné měsíční světlo, tak se během této 30 sekundové expozice podařilo zachytit záblesk brilantního meteoru přes tuto scenerii. Meteor byl součástí každoroční spršky prachu z periodické komety Swift-Tuttle, která je známá jako meteorický roj Perseid. Částice starodávného prachu se při vstupu do atmosféry rychlostí asi 60 kilometrů za sekundu vypařují, jejich stopy se sbíhají do radiantu v souhvězdí Perseus a stávají se viditelnými ve výšce kolem 100 kilometrů. Podivné skalisko, které vypadá jako kotníky na obrovské ruce, je v koloradském parku Colorado National Monument park v USA na planetě Zemi.

Štítky: Kometa, Meteor, Perseidy, Swift-tuttle