Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. říjen 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. říjen 2006

Vzplanutí komety SWAN

Uznání a copyright: Paolo Candy

Komet SWAN (C/2006 M4), která je kolem největšího přiblížení k Zemi, tento týden nečekaně zjasnila a stala se tak viditelnou pro pozorovatele pod tmavou noční oblohou. Teleskopičtí pozorovatelé si též povšimli dramatických změn v barvách komy a ohonu, jak je vidět na pohledu pořízeném 25. října. Obrázek byl sestaven ze snímků centrovaných na kometu o celkové expoziční době 8 minut, vzhledem k jejímu poměrně rychlému pohybu vůči hvězdnému pozadí. Obrázek na obloze pokrývá asi 1 stupeň. Pozorovatelé na severní polokouli by měli stále kometu triedrem na časné večerní obloze snadno vyhledat i přestože se v nadcházejícíh dnech zvýší celková jasnost oblohy měsíčním světlem. Dívejte se nad severozápadní obzor do souhvězdí Herkula.

Štítky: Kometa, C/2006 m4 swan, Swan