Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. prosinec 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. prosinec 2006

Hvězdotvorná oblast NGC 6357

Uznání: Davide De Martin (ESA/Hubble), the ESA/ ESO/ NASA, Photoshop FITS Liberator & Digitized Sky Survey 2

V NGC 6357 z neznámých důvodů vzniká dosud nejhmotnější objevená hvězda. NGC 6357 je hned vedle zřetelnější mlhoviny Kočičí tlapka a hostí otevřenou hvězdokupu Pismis 24, která je domovem jasných a modrých hvězd. Červená zář vycházející z vnitřku hvězdotvorné oblasti pochází z emise ionizovaného vodíku. Okolní mlhovina, která je vidět nahoře, je vyplněna složitými vzory z plynu, tmavého prachu, vznikajících a nově zrozených hvězd. Složité vzory jsou způsobeny komplexními interakcemi mezihvězdných větrů, tlaku radiace, magnetických polí a gravitace. NGC 6357 má asi 400 světelných let a nachází se asi 8000 světelných let daleko v souhvězdí Štíra (Scorpion).

Štítky: Otevřená hvězdokupa, Star-forming region, NGC 6357