Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. březen 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. březen 2007

Vítejte na planetě Zemi

Uznání: Apollo 17 Crew, NASA

Vítejte na planetě Zemi, třetí planetě od hvězdy zvané Slunce. Země má tvar koule a většinou ji tvoří horniny. Více jak 70 procent povrchu Země je voda. Planeta má poměrně tenkou atmosféru, která se skládá většinou z dusíku a kyslíku. Obrázek Země nahoře nazývaný modrá kulička byl pořízen v roce 1972 z Apolla 17 a ukazuje Afriku a Antarktidu. Předpokládá se, že je to jedna z nejvíce distribuovaných fotografií vůbec. Země má jediný velký Měsíc, který má asi 1/4 jejího průměru a z povrchu planety se jeví skoro ve stejné úhlové velikosti jako Slunce. Země při svém dostatku kapalné vody podporuje různorodé formy života včetně potenciálně inteligentních druhů, jako jsou delfíni a lidé. Těšte se z toho, že jste na planetě Zemi.

Štítky: Apollo 17, Země, Blue marble

21. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 20. 5. do 26. 5. 2019. Měsíc po úplňku úbývá k poslední čtvrti. Mars je vidět večer, míjí hvězdokupu M35. V druhé polovině noci je nejlépe pozorovatelný Jupiter a nad ránem Saturn. Slunce ukazovalo skvrny i pěkné protuberance. Mise Starlink 1 společnosti SpaceX zatím čeká na start. Čína má za sebou další úspěšný start. Sonda LRO vyfotografovala na Měsíci místo dopadu sondy Beresheet. Očekáváme také indický a čínský start. Před 185 lety se narodil John Tebbutt, objevitel Velké komety 1861.

Nov Mesiaca  a konjunkcia s Marsom plus El- Nath Beta Taur

Pekný západ Mesiaca sa dial tak rýchlo že som nestihal. Kazil sa mi teleobjektív a tak som robil iba s menším ohniskom. Som rád , že to i tak pekne vyšlo. Až neskôr cez Stellarium som zistil že je tam Mars a El-Nath, Beta Taur, ktoré sa rozsvietili ako prvé. Potom už prišli mraky a bolo po veľkolepom - pre mňa -divadle.