Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. červenec 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. červenec 2007

NGC 6384: Daleko za hvězdami

Uznání a copyright: Ken Crawford (Rancho Del Sol Observatory)

Vesmír vyplňují galaxie. Ale aby je astronomové mohli uvidět, tak se musí dívat za hvězdy naší galaxie Mléčné dráhy. Například si vezměme barevný teleskopický pohled na spirální galaxii NGC 6384, vzdálenou asi 80 miliónů světelných let v souhvězdí Hadonoše (Ophiuchus). NGC 6384 má v této vzdálenosti odhadovanou velikost 150 000 světelných let. Tento ostrý snímek ukazuje podrobnosti modrých spirálních ramen a žlutavého jádra této vzdálené galaxie. Přesto všechny jednotlivé hvězdy, které jsou na snímku vidět, patří do blízkého popředí naší vlastní galaxie. Jasnější hvězdy Mléčné dráhy se vyznačují kříži, neboli difrakčními paprsky, které způsobuje samotný dalekohled. Toto zorné pole je asi 1/4° široké a je poměrně bohaté na hvězdy popředí, protože se díváme nedaleko přeplněného středu Mléčné dráhy.

Štítky: Mléčná dráha, Spirální galaxie, Ngc6384