Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. leden 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. leden 2009

NGC 2170: Nebeské zátiší

Uznání a copyright: Thomas V. Davis (tvdavisastropix.com)

Je to obraz nebo fotografie? Na tomto krásném nebeském zátiší vytvořeném kosmickým štětcem, zobrazeném dalekohledem, zachyceném kamerou a později počítačově zpracovaném září poblíž středu prachová mlhovina NGC 2170. NGC 2170 odráží světlo okolních hvězd a k ní se váží další modré reflekční mlhoviny, červená emisní oblast, mnoho temných absorpčních mlhovin na pozadí barevných hvězd. Podobně jako v běžné domácnosti malíři zátiší často volí za své předměty běžné věci z domácnosti a zde v hmotném hvězdotvorném molekulárním mračnu v souhvězdí Jednorožce (Monoceros) jsou zobrazeny mraky plynu, prachu a horkých hvězd. Obrovský molekulární mrak Mon R2 je opravdu blízko, odhaduje se, že je vzdálený jenom 2400 světelných let. V této vzdálenosti by mělo plátno 15 světelných let.

Štítky: Nebulas, NGC 2170, Still life