Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. duben 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. duben 2009

ISS a astronaut

Uznání a copyright: Ralf Vandebergh

Tato dvě videokamerou a dalekohledem pořízená políčka ukazují pozoruhodné podrobnosti Mezinárodní kosmické stanice (ISS), která obíhá asi 350 kilometrů nad Zemí. Obrázky byly zachyceny minulý měsíc při letu STS-119 raketoplánu Discovery a ukazují, jak se proti tmavé obloze ve slunečním světle blyští rozsáhlé sluneční panely. Také zachytily rozmazaný obraz astronauta při kosmické vycházce EVA-2 (Extravehicular Activity-2)! Tento astronaut právě instaluje zařízení na jeden z nosníků stanice. Astronom Ralf Vandebergh, který často ISS při vhodných průletech nad Holandskem fotografuje říká, že v šipkou udané poloze a na vloženém snímku se nenachází žádná jasná struktura a že jasný bíle oblečený astronaut, což je ta jasná šmouha, by byl proti nosníku vidět. Vandebergh ještě poznamenává, že doba a poloha ukazují na to, že při kosmické procházce je vidět astronaut letu STS-119 Joseph Acaba.

Štítky: Raketoplán, Discovery, ISS, Spacewalk, Eva, Sts-119