Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  15. leden 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 15. leden 2010

Scenérie ze dvou polokoulí

Uznání a copyright: Babak Tafreshi (TWAN)

Hvězdy z letní noci vlevo a ze zimní noční oblohy vpravo jsou tytéž hvězdy. Oba snímky byly pořízeny minulý prosinec a mají podobný záběr. Vlevo je pláž ostrova Bruny u pobřeží Tasmánie v Austrálii, zatímco vpravo je vidět obloha nad zasněženým pohořím Alborz v severním Iránu. Pokud se vám obloha na jedné ze stran nezdá povědomá, tak na obrázek umístěte kurzor a uvidíte alternativní verzi. Na ní jsou vidět spojnice dobře známého souhvězdí Orion z jižní a severní polokoule planety Země.

Štítky: Orion, Seasons, Southern hemisphere, Northern hemisphere, Mouse over

37. vesmírný týden 2021

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 13. 9. do 19. 9. 2021. Měsíc dorůstá od první čtvrti k úplňku a projde kolem Jupiteru se Saturnem. Večer je vidět také Venuše. Aktivita Slunce je nízká, ale mohli jsme konečně vidět řadu skvrn. Očekáváme velmi zajímavou soukromou misi Crew Dragonu s názvem Inspiration4. Rušno je i v okolí ISS, kde po ruské vycházce probíhá japonsko-francouzská. V týdnu mají odstartovat další várky družic pro satelitní internet – 36 OneWebů a 51 Starlinků. Po dvou startech čínských raket v minulém týdnu tu máme další i v tom následujícím. Před 70 lety zemřel významný český astronom František Nušl.

Metla čarodejnice

Ďalšia časť hmloviny Riasy.