Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. duben 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. duben 2010

Velká kosmická stanice nad Zemí

Uznání: STS-131 Crew, Expedition 23 Crew, NASA

Mezinárodní kosmická stanice je největším objektem ve vesmíru, který kdy lidé stvořili. Obvod stanice nyní přesahuje plochu dvou fotbalových hřišť, i když jen malou část tvoří lidmi obyvatelné moduly. Stanice je tak velká, že nemohla být vypuštěna najednou, ale staví se postupně, přičemž velké části pravidelně dodávají raketoplány. Pro svoji činnost ISS potřebuje velké nosníky, některé delší než 15 metrů s hmotností přes 10 000 kilogramů, aby se udržela tuhost a mohla se rozvádět elektřina a chladící kapaliny. Na snímku nahoře je část této velice velké kosmické stanice, tak jak ji za letu STS-131 z okna vyfotografovala posádka raketoplánu Discovery. V popředí je vidět japonský výzkumný modul Kibo, zatímco vlevo je vidět velký nosník. Temnotu vesmíru krájí zcela vpravo srpek Země.

Štítky: Země, ISS, Kibo module