Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. květen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. květen 2010

Tváře Marsu

Poděkování: Serge Vieillard, Julien Vandermarlière
(Drawing Credit and Copyright as shown.)

K tomuto pěknému panelu s různými tvářemi Marsu přispěli svými pracemi nadšení začátečníci už od věku 10 let až po zkušené astro-umělce. Jejich kresby jsou založeny na letošních teleskopických pozorováních rudé planety kolem její opozice 2010. Mars nabízí nejlepší teleskopickou podívanou v opozici, jelikož tehdy je nejblíže a na pozemské obloze je na opačné straně od Slunce. Ve spirále aranžované kresby jsou uspořádány tak, že sledují rotaci planety. Nejsou sice vidět žádné kanály (!), ale velké útvary na povrchu jsou velmi výrazné a snadno identifikovatelné, jako temný Syrtis Major. Jak je tomu často u astronomických dalekohledů, orientace planety je převrácená, severní polární čepička Marsu je dole.

Štítky: Mars, Opposition, Drawing, Sketch, 2010