Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. duben 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. duben 2011

Endeavour míří vzhůru

Uznání a copyright: Ben Cooper (Spaceflight Now, Launch Photography)

Nejmladší raketoplán Endeavour poprvé vzlétl v roce 1992 a nyní se připravuje na svoji 25. poslední cestu na nízkou oběžnou dráhu Země. Raketoplán Endeavour (OV-105) je zde vidět z perspektivy 400 stop (120 metrů) nad podlahou montážní budovy VAB (Vehicle Assembly Building) Kennedy vesmírného střediska jak se připojuje k odhazovací nádrži a raketám na tuhé pohonné hmoty před odjezdem 11. března na startovací rampu 39A. Kompletní raketoplán je vyšší než 18 poschodí. Endeavour by měl odstartovat při západu slunce 19. dubna k letu STS-134 k Mezinárodní kosmické stanici a měl by tam doručit experiment s kosmickými paprsky AMS. Poslední let Endeavouru bude předposledním plánovaným letem raketoplánu.

Štítky: Raketoplán, Endeavour, Vab, Ov105, Sts134