Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. únor 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. únor 2012

Zpráva ze Země

Uznání: Frank Drake (UCSC) et al., Arecibo Observatory (Cornell, NAIC)

Co nám ti pozemšťané chtějí říct? Zpráva nahoře se vysílala ze Země ke kulové hvězdokupě M13 v roce 1974. Při slavnostním znovu uvedením do provozu observatoře Arecibo, která je stále největším prostým radioteleskopem na světě, byl vyslán řetězec jedniček a nul, který představuje diagram nahoře. Tento pokus o mimozemskou komunikaci byl především ceremoniální, neboť lidstvo do vesmíru vysílá nahodile rádiové a televizní signály. I kdyby byla tato zpráva přijata, tak M13 je tak daleko, že bychom na odpověď museli čekat téměř 50 000 let. Zpráva nahoře poskytuje jednoduché údaje o lidstvu a jeho znalostech: zleva doprava jsou čísla od jedné do deseti, atomy včetně vodíku a uhlíku, některé zajímavé molekuly DNA, člověka s popisem, základy o naší Sluneční soustavě a základní údaje o odesílajícím teleskopu. V současnosti probíhá několik hledání po mimozemském životu, včetně hledání, kde můžete uplatnit svůj vlastní domácí počítač.

Štítky: Země, SETI, Message