Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. červen 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. červen 2012

Přechod Venuše 2012

Uznání a copyright: Chris Hetlage

Od vynálezu dalekohledu v roce 1608 bylo pouze 8 přechodů Venuše ke kterým dochází v párech vždy po více než 100 letech. Příští nastane v prosinci 2117. Na přechodu Venuše tento týden se ale pocvičilo mnoho moderních dalekohledů a kamer, když proti Slunci zachytily siluetu planety. Tento ostrý teleskopický pohled ze státu Georgia v USA využil úzkopásmový H-alfa filtr, aby proti slunečnímu povrchu se sítí buněk, tmavých vláken a slunečních skvrn ukázal okrouhlý planetární disk. Samotný přechod trval 6 hodin 40 minut. Astronomové historicky používali časová měření přechodu z různých míst k triangulaci vzdálenosti Venuše, zatímco moderní astronomové aktivně hledají planety, které přecházejí přes vzdálená slunce.

Štítky: Venuše, Slunce, Přechod, H alpha