Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. červenec 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. červenec 2013

Pojmenovány nově objevené měsíce Pluta

Uznání: NASA, ESA, Mark Showalter (SETI Institute)

Nově objevené měsíce Pluta už mají jména. Mezinárodní astronomická unie nyní pojmenovala čtrtý a pátý objevený měsíc Pluta, dříve známé jako P4 a P5, jmény Kerberos a Styx. Tyto malé měsíce objevil v roce 2011 a 2012 Hubblův kosmický dalekohled při přípravách na těsný průlet kosmické sondy New Horizons kolem Pluta v roce 2015. Keberos je jméno psa s mnoha hlavami z řecké mytologie, který chrání vstup do podzemí, zatímco Styx je jméno bohyně, která hlídá mytologickou řeku, které teče mezi Zemí a podzemním světem. Obě jména mají vztah k Plutu, který vládne mythické spodní oblasti. Jelikož neznáme odrazivost obou měsíců, tak je i jejich velikost dost neznámá, ale hrubý odhad je něco kolem 20 kilometrů v průměru. Kosmické sonda New Horizons má proletět kolem Pluta v roce 2015 a poskytne první jasné snímky této trpasličí planety a jejích společníků.

Štítky: Reflekční mlhovina, NGC 2170, Painting