Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. červenec 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. červenec 2013

Dva pohledy na Zemi

Uznání: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute & NASA/JHU Applied Physics Lab/Carnegie Inst. Washington

Naše Země byla poprvé vyfotografována přes celou Sluneční soustavu ve stejný den od Merkuru a od Saturnu. Vlevo je snímek Země jako bleděmodré tečky pod prstenci Saturnu tak, jak ji od plynového obra zachytila kosmická sonda Cassini. Vpravo je snímek soustavy Země - Měsíc proti tmavému pozadí, jak ji zachytila kosmická sonda MESSENGER, která je nyní družicí Merkuru. Na snímku z MESSENGERu Země (vlevo) a Měsíc (vpravo) jasně září odraženým slunečním světlem. Přeexponovaný snímek pořídila sonda MESSENGER minulý pátek jako součást pátrání po malých přirozených družicích této nejvnitřnější planety a tyto měsíce by byly velmi slabé. Stejný den lidé na celé Zemi pořídili mnoho svých vlastních snímků Saturnu.

Štítky: Země, Cassini, Messenger