Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. srpen 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. srpen 2013

Meteory a polární záře nad Islandem

Uznání a copyright: James Boardman-Woodend (Images ~ Inspired by Nature); Annotation: Judy Schmidt

Co se to děje za tou sopkou? Docela hodně. Zaprvé, sopka samotná, zvaná Kirkjufell, je dost stará a nachází se v západním Islandu u města Grundarfjörđur. V popředí prudce svažitého útvaru je fjord, který zrovna, když byl polovině prosince 2012 pořízen tento snímek, začal zamrzat. I když jsou barvy polárních září v pozadí pro pouhé oko slabé, tak na 25 sekundové expozici jsou krásné. Co dělá tento snímek pozoruhodným je to, že zachycuje meteorický roj Geminid a kdyby byla polární záře jasnější, tak by tyto meteory nemusely být tak zřejmé. V dálce vlevo je pás naší Galaxie Mléčná dráha a přes celé pozadí jsou rozptýleny hvězdy z naší místní části Mléčné dráhy. Tento víkend bude vrcholit meteorický roj Perseid a možná pozorovatelům oblohy připraví jejich vlastní nezapomenutelné vizuální zážitky.

Sledujte APOD na: Facebooku (Daily, Sky, Spanish) ne na Google Plus (Daily, River)