Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. prosinec 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. prosinec 2013

Kometa Lovejoy nad mlýnem

Uznání a copyright: Jens Hackmann

Kometa Lovejoy je nadále pro kamery velmi působivou kometou. Na snímku šestisekundovou expozicí nahoře je kometa C/2013 R1 (Lovejoy) zobrazena nad mlýnem v Saint-Michel-l'Observatoire v jižní Francii. V popředí je levandulové pole. Kometa Lovejoy by měla být dosažitelná pro fotografování severními pozorovateli většinu prosince skoro celou noc, i když bude postupem měsíce slábnout a na obloze bude nejvýše až před východem slunce. Pro lidi bude kometa nejlépe vidět triedrem. A giant dirty snowball, Kometa Lovejoy je velkou špinavou sněhovou koulí, která naposledy navštívila vnitřní Sluneční soustavu před asi 7000 lety, tedy v době, kdy lidstvo vynalezlo kolo.

Vesmír levně: Kalendář APOD 2014 v PDF formátu zdarma

Štítky: Ohon, Comet lovejoy, Windmill

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci