Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. leden 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. leden 2014

Cesta na Měsíc

Uznání: Georges Méliès, Wikipedia

Jaké by to bylo podívat se na Měsíc? První velký film, který prozkoumal tuto věčnou transkulturní fantazii, se jmenoval Le voyage dans la lune (Cesta na Měsíc), vznikl v roce 1902 a stal se jedním z nejpopulárnějších filmů na počátku dvacátého století. V tomto němém filmu byl hvězdou filmař Georges Melies samotný a film představil klub astronomů při cestě na Měsíc a zpátky. Na obrázku nahoře je políčko z filmu, které se stalo trvalou ikonou jak pro film, tak pro vesmír. V narážce na trajektorii do terče je člověk na Měsíci v karikatuře zasažen lidskou kosmickou lodí. Celý čtrnáctiminutový film je nyní volně dostupný. Návštěva Měsíce byla nadále velice populárním tématem dokonce i 67 let později, kdy v roce 1969 lidé poprvé uskutečnili tuto cestu doopravdy.

Štítky: Měsíc, History, Space travel