Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. březen 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. březen 2008

Endeavour startuje

Uznání a copyright: James N. Brown

Ptáci nelétají tak vysoko. A letadla ne tak rychle. Socha Svobody váží méně. Žádný jiný živočišný druh kromě lidí nedokáže pochopit, co se vlastně děje, a ani lidé jenom před tisíci lety by to nechápali. Start rakety do vesmíru je událost, která naplňuje bázní a je těžké ji popsat. Sloup kouře na snímku je ze startu raketoplánu Endeavour, který minulý týden v noci vzlétl k Mezinárodní kosmické stanici. Scénu ozařují raketové motory Endeavouru nad mraky. Raketová loď o hmotnosti dvou miliónů kilogramů se při kolmém startu vydala na oběžnou dráhu kolem Země, kde je vzduch k dýchání příliš řídký a gravitace na palubě zanedbatelně malá. Rakety do vesmíru se nyní vypouštějí odněkud na Zemi asi jedenkrát týdně.

Štítky: Raketoplán, Launch, Endeavour