Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. duben 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. duben 2014

Na okraji NGC 2174

Uznání: NASA, ESA, Hubble Heritage Team (STScI/AURA)

Tento fantastický kout oblohy se nachází na okraji hvězdotvorné oblasti NGC 2174 vzdálené asi 6400 světelných let v na mlhoviny bohatém souhvězdí Orion. Je vidět hory mračen plynu a prachu opracované větry a radiací z oblastí nově zrozených hvězd, které jsou nyní rozesety v otevřených hvězdokupách ponořených do středu NGC 2174 nad horní částí obrázku. Přestože tvorba hvězd v těchto prašných mračnech pokračuje, tak tyto hvězdy budou pravděpodobně za pár miliónů let rozptýleny novými energetickými novorozenci. Mezihvězdná scéna zachycená na infračervených vlnových délkách Hubblovým kosmickým dalekohledem zabírá asi 6 světelných let. Snímek byl zveřejněn na oslavu 24. výročí vypuštění Hubbla 24. dubna 1990 z paluby raketoplánu Discovery.

Štítky: Star-formation, Hubble, Anniversary, Ngc2174