Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. červen 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. červen 2015

LightSail A

Uznání: The Planetary Society

Družice LightSail-A se dostala na nízkou oběžnou dráhu Země jako přívažek a 7. června uspěla se svojí náročnou misí rozvinutím 32 metrů čtverečních sluneční plachty z mylaru. Tento snímek z kamery typu rybí oko z družice o velikosti pecnu chleba zachytil ve slunečním světle se třpytící rozvinutou plachtu. LightSail-A doplachtila, minulý víkend vstoupila do zemské atmosféry, a do jejího závěřečného oběhu ji mohli uvidět pozorovatelé na Zemi. Tato úspěšná demonstrace otevřela cestu pro družici LightSail 1, která má být vypuštěna v dubnu 2016. Plachtění vesmírem bylo kdysi doménou science fiction, ale navrhl je už před 400 lety astronom Johannes Kepler, který pozoroval od Slunce odfoukávané ohony komet. Návrh moderních slunečních plachetnic, jako byla právě vyzkoušená LightSail-A, pro pohon počítá s malým, ale trvalým tlakem samotného slunečního světla.

Štítky: Solar sail, Pohon, Lightsail spacecraft