Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. červenec 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. červenec 2015

Start první rakety z mysu Canaveral

Uznání: GRIN, NASA

Vypuštěním první rakety Bumper V-2 tento týden v roce 1950 z mysu Canaveral na Floridě začala nová kapitola letů do vesmíru. Raketa Bumper V-2, která je vidět nahoře, byla ambiciózní dvoustupňovou raketou, kterou tvořila střela V-2 s raketou WAC Corporal nahoře. Horní stupeň dokázal dosáhnout tehdy rekorní výše téměř 400 kilometrů, což je dokonce výše, než létávaly raketoplány. Raketa Bumper V-2 byla vypouštěna za dozoru společnosti General Electric Company především kvůli zkoušení raketových systémů a pro výzkum horní atmosféry. Rakety Bumper V-2 nesly malé užitečné zatížení, které umožňovalo měření různých atributů včetně teploty vzduchu a dopadů kosmického záření. O sedm let později Sovětský svaz vypustil na oběžnou dráhu družice Země Sputnik I a Sputnik II. Jako odpověď Spojené Státy v roce 1958 vytvořily NASA.

Sledujte APOD na: Facebooku, Google Plus, nebo na Twitteru.

Štítky: Launch, NASA, Cape Canaveral