Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. červenec 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. červenec 2015

Kometa PanSTARRS, Měsíc a Venuše

Uznání a copyright: Amit Kamble

Je to ten objekt od velkého stromu nalevo, který zcela nedávno přinesl velké vzrušení. Když se podíváte blíže, tak uvidíte kometu PanSTARRS se dvěma ohony. Tato kometa v červenci výrazně zvýšila svoji jasnost a právě prošla v blízkosti Země. Pěkně rostlý strom ve středu je norfolkská ostrovní borovice a po obou stranách jsou železnence ztepilé. Nad stromy je velké dálce jasná Venuše a ještě jasnější srpek Měsíce. A když se podíváte ještě blíže, tak uvidíte Jupiter, který se schovává za větvemi borovice. Snímek byl pořízen před pár dny ve Fergussonově parku na Novém Zélandu při pohledu přes přístavní zátoku Tauranga. V nadcházejících dnech a týdnech se bude kometa C/2014 Q1 (PANSTARRS) pomalu pohybovat směrem od Slunce a od Země, posune se hluboko na jižní oblohu a zeslábne.

Sledujte APOD na: Facebooku, Google Plus, nebo na Twitteru

Štítky: Comet panstarrs, Tree, Venuše

26. vesmírný týden 2024

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 24. 6. do 30. 6. 2024. Měsíc bude v poslední čtvrti. Planety Saturn, Mars a Jupiter můžeme pozorovat pouze nízko na ranní obloze. Aktivita Slunce se opět zvýšila s třetím příchodem aktivní oblasti známé ze začátku května silnými erupcemi. Pozorovatelé úkazů na obloze mohou spatřit noční svítící oblaka. Mise kosmické lodi Starliner u ISS byla opět prodloužena. Čínská mise Chang’e 6 chystá velké finále s přistáním vzorků z Měsíce. Začíná projekt Česká cesta do vesmíru. Před 50 lety byla na oběžnou dráhu vynesena vojenská stanice typu Almaz, pojmenovaná z důvodu utajení jako Saljut 3.

Noční svítící oblaka