Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. červenec 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. červenec 2015

Mléčná dráha a polární záře nad Antarktidou

Uznání a copyright: LI Hang

Byl to ten jeden z lepších pohledů na oblohu za celou dlouhou noc. V určitých částech Antarktidy, nejenom že je zima, ale Slunce zůstává týdny pod obzorem. V čínské stanici Zhongshan se lidé někdy vydávají ven do mrazu fotografovat nádheru noční oblohy. Tady vidíte snímek z takového výletu, který byl pořízen v polovině července těsně před koncem této polární noci. Širokoúhlý objektiv, který míří nahoru, zachytil nejen nebe, ale i zemi dole. V popředí jsou kolegové, kteří také pořizují snímky. V dálce je vidět kulovitá příjmací družicová stanice a několik větrných elektráren. Na noční obloze jsou četné hvězdy včetně hvězd Sirius a Canopus. Daleko v pozadí se od obzoru k obzoru rozpíná centrální pás naší Galaxie Mléčná dráha. Ještě ve větší vzdálenosti jsou vidět rozmázlé šmouhy nahoře, Velký a Malý Magellanův oblak, satelitní galaxie nedaleko naší velké Galaxie Mléčná dráha.

Sledujte APOD na: Facebooku, Google Plus, nebo na Twitteru.

Štítky: Polární záře, Milky Way Galaxy, Antarktida