Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. srpen 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. srpen 2015

Pluto ve vylepšených barvách

Uznání: NASA, Johns Hopkins Univ./APL, Southwest Research Inst.

Pluto je barevnější, než bychom viděli. Údaje o barvách a snímky nejslavnější trpasličí planety ve Sluneční soustavě, které pořídila kosmická sonda New Horizons při svém průletu v červenci, byly digitálně sestaveny, takže vznikl vylepšený pohled na tento starý svět s nečekaně mladým povrchem. Snímek ve vylepšených barvách není jen estetický, ale i vědecky užitečný, jelikož činí povrchové oblasti s různým chemickým složením vizuálně odlišné. Například, světlá srdcovitá oblast Tombaugh Regio vpravo dole je zřetelně rozdělená do dvou částí, které se geologicky liší, přičemž levý lalok Sputnik Planum se jeví neobvykle hladký. New Horizons nyní pokračuje za Plutem, nadále odesílá snímky a další údaje a brzy bude nasměrován k průletu kolem planetky 2014 MU69 v lednu 2019.

Snímky Pluta se stručným vysvětlením: Hledání Pluta v APODu.

Štítky: New horizons, Pluto, Color