Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. říjen 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. říjen 2015

IC 1871: Uvnitř mlhoviny Duše

Uznání a copyright: Sara Wager

Tento podrobný kosmický snímek pohlíží do hloubky mlhoviny Duše. Ta tmavá a skličující prachová mračna ohraničená jasnými lemy zářícího plynu jsou katalogizována jako IC 1871. Zorné pole zabírá asi 25 světelných let a je to jen malá část mnohem větších mlhovin Srdce a Duše. Tento hvězdotvorný komplex se nachází asi 6500 světelných let daleko ve spirálním rameni Mléčné dráhy v Perseu a na pozemské obloze je vidět v souhvězdí Kasiopeji. V hustých hvězdotvorných mračnech IC 1871 došlo k vlně vzniku hvězd a mračna samotná jsou opracovávána intenzivními větry a zářením jasných mladých hvězd v této oblasti. Barvy obrázku jsou z palety, která je populární díky Hubblovým snímkům hvězdotvorných oblastí.

Štítky: Ic1871, Soul Nebula, Star-formation