Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. prosinec 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. prosinec 2015

Keplerův orloj IV

Uznání videa a copyright: Ethan Kruse (University of Washington)

Celkový počet kandidátů a potvrzených vícenásobných planetárních soustav je na hodnotě 1705 světů na oběžných drahách kolem 685 vzdálených hvězd, jak zjistila exoplanety lovící družice Kepler. Dejte všechny tyto exoplanetární oběžné dráhy do stejného měřítka a sledujte jejich relativní pohyb po oběžných drahách a dostanete Keplerův orloj IV (Kepler Orrery IV). Aby bylo možné planety vidět, tak jejich velikosti nejsou v měřítku. Ovšem oběžné dráhy planet ve Sluneční soustavě (čárkované čáry) na tomto hypnotickém videu v měřítku jsou. Družice Kepler využívá k detekci exoplanet tranzity, pátrá po nepatrném zeslabení světla, když planeta přechází před svou hvězdou. Na zrychleném videu jsou oběžné dráhy víceplanetárních soustav z Keplera a všechny jsou orientovány tak, aby přechody mohly být pozorovány v poloze 3 hodiny. Velice živý pohyb zvýrazňuje velký rozdíl mezi většinou Keplerem objevených exoplanetráních soustav a naší vlastní Sluneční soustavou. Plánujete mezihvězdné prázdniny? Tak se nejprve ujistěte o měřítku vlevo nahoře. Barevný kód značí odhadovanou teplotu rovnovážného povrchu planety založenou na jejich oběžné dráze a mateřské hvězdě.

Štítky: Kepler, Exoplanet, Přechod, Orrery, Video