Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. únor 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. únor 2016

Kometa 67P ze sondy Rosetta

Uznání a licence: ESA, Rosetta, NAVCAM

Kosmická sonda Rosetta pokračuje v obletu a mapování komety Čurjumov-Gerasimenko(vá). Tato kosmická sonda brázdila desetiletí vnitřní Sluneční soustavu, až se v roce 2014 dostala do blízkosti komety a snímkuje neobvyklé kometární jádro s dvěma laloky. Na snímku pořízeném před rokem je vidět, jak z povrchu jádra uniká prach a plyn. I když se zde povrch komety zdá jasný, tak odráží jen asi pět procent dopadajícího viditelného světla, což jej činí tmavým jako uhlí. Kometa 67P/Churyumov–Gerasimenko je dlouhá asi 4 kilometry a má tak nízkou povrchovou gravitaci, že by z ní kosmonaut mohl vyskočit. Minulý rok se kometa 67P, s Rosettou v závěsu, přiblížila ke Slunci a nyní letí zpět k nejvzdálenějšímu bodu své dráhy, těsně za orbitou Jupiteru.

Astrofyzici: Prohlédněte si 1200+ souborů astrofyzikální knihovny zdrojových kódů.

Štítky: Comet Churyumov–Gerasimenko, Rosetta, Jádro komety