Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. duben 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. duben 2016

Podrobný snímek mlhoviny Bublina

Uznání: NASA, ESA, Hubble Legacy Archive; Processing & License: Judy Schmidt

Je to bublina versus mračno. Mlhovinu Bublina NGC 7635 vydouvá hvězdný vítr hmotné centrální hvězdy BD+602522. Hned vedle vpravo je vidět obří molekulární mrak. V tomto místě se ve vesmíru zajímavým způsobem setkává neodolatelná síla s nehybným objektem. Mračno obsahuje bublinu plynu, ale tu bičuje záření ze žhavé centrální hvězdy bubliny. Toto záření zahřívá husté oblasti molekulárního mračna a to vyvolává jeho záři. Bublinová mlhovina je zde vidět vybarvená ve vědecky mapovaných barvách, které zvýrazňují kontrast, měří asi 10 světelných let a je součástí mnohem většího komplexu hvězd a obálek kolem nich. Bublinovou mlhovinu lze spatřit i malým dalekohledem v souhvězdí královny Etiopie (Cassiopeia).

Astrofyzici: Prohlédněte si 1200+ souborů astrofyzikální knihovny zdrojových kódů.

Štítky: NGC 7635, Bubble nebula, Star clouds