Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  24. květen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 24. květen 2016

Mléčná dráha nad Španělskými vrcholy

Uznání a copyright: Martin Pugh

To není blesk, který by uhodil mezi horami. Ten diagonální pás je ve skutečnosti centrální pás naší Galaxie Mléčné dráhy a ty dva vrcholy se nazývají Spanish Peaks, Španělské vrcholy, ale nachází se v Koloradu v USA. Ačkoliv se každý Španělský vrchol skládá z trochu jiného typu hornin, tak oba jsou staré přibližně 25 miliónů let. Tento poklidný a oduchovnělý kompozit byl pečlivě vytvořen spojením série snímků, které byly pořízeny ze stejného místa za jednu noc počátkem minulého měsíce. Z první série expozic bylo vystavěno pozadí oblohy s skvělými podrobnostmi v Mléčné dráze s prachovými pásy i s velkou barevnou oblastí kolem hvězdy Rho Ophiuchus vpravo od středu. Jeden ze snímků oblohy byl ovšem pořízen s využitím mlhového filtru, takže jasnější hvězdy se jeví větší a tudíž výraznější. Navíc jsou přímo nad vrcholy vidět planety Mars a Saturn a spolu s jasnou oranžovou hvězdou Antares tvoří trojúhelník. Později tu stejnou noc Měsíc po svém východu přirozeně osvětlil sněhem pokryté vrcholky hor.

Štítky: Mléčná dráha, Španělské vrcholy, Rho Ophiuchus