Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. červen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. červen 2016

Noc na Venuši infračerveně z družice Akatsuki

Uznání a copyright: ISAS, JAXA

Proč se Venuše tak liší od Země? Pomoct zodpovědět tuto otázku, Japonsko vypustilo kosmickou sondu Akatsuki, která koncem minulého roku vstoupila na oběžnou dráhu kolem Venuše po svém neplánovaném dobrodružství vnitřní Sluneční soustavou. I když už sonda Akatsuki přesáhla svoji původní životnost, tak její přístroje nadále pracují tak dobře, že její původní mise byla obnovena. Na snímku, který Akatsuki pořídila minulý měsíc je Venuše zachycena v infračerveném světle a její noční strana vykazuje překvapivé množství atmosférických struktur. Vertikální oranžový proužek terminátoru, rozhraní dne a noci, je tak široký, protože je světlo v husté atmosféře Venuše tolik rozptylováno. Sonda Akatsuki, známá též jako Venus Climate Orbiter, má kamery a přístroje, které budou zkoumat neznámé o planetě, včetně toho, zda jsou tam stále aktivní sopky, zda se v husté atmosféře blýská a proč rychlost větru výrazně přesahuje rotační rychlost planety.

Štítky: Venuše, Akatsuki, Infračervený