Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. červenec 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. červenec 2016

NLC Tour France

Uznání a copyright: Simon Lericque (GAAC)

Jasná noční svítící oblaka nejsou v severní Francii častým zjevem. Ovšem 6. července těsně před úsvitem plynuly oblohou nad malým městem Wancourt v Pas-de-Calais tyto elektricky modré vlny. Ledová mračna na samém okraji vesmíru, asi 80 kilometrů nad povrchem Země odrážejí sluneční světlo, i když ze země se zdá, je je Slunce pod obzorem. Tyto průsvitné mraky, též známé jako polární mezosférická oblaka, jsou obvykle vidět ve vysokých šířkách v letních měsících. Tyto sezónní mračna vznikají kondenzací vodní páry stoupající do chladné horní atmosféry na jemných prachových částicích z rozpadlých meteorů nebo z vulkanického prachu. Družice NASA AIM poskytuje předpovědi nočních svítících oblak, podle toho, jak jsou vidět z vesmíru.

Štítky: Noční svítící oblaka, Polar mesospheric cloud, Tour de france