Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  26. červenec 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 26. červenec 2016

Hádanka oblohy nad Argentinou

Uznání a copyright: Sergio Montúfar; Acknowledgement: Planetario Ciudad de La Plata / CASLEO observatory

Dokážete najít kometu? Pravda, pečlivé oko dokáže na tomto nádherném 180-ti stupňovém panorámatu oblohy najít tisíce hvězd, desítky souhvězdí, čtyři planety, tři galaxie a centrální pás naší Galaxie Mléčné dráhy. Pokud víte, co hledat, tak můžete také identifikovat všudepřítomné zelené světélkování vzduchu, pozemské mračno, jižní nebeský pól a dokonce vzdálenou kupu hvězd. To vše je ovšem snadnější, než najít kometu 252P/LINEAR. Na snímku pořízeném počátkem dubna z národního parku el Leoncito v Argentině je na kopci vpravo také vidět kopule dalekohledu Jorge Sahade. Už jste našli kometu? Pokud ano, jste dobří (je to ta zelená skvrnka vlevo), ale opravdu těžké je najít Malé Magellanovo mračno.

Štítky: Kometa LINEAR, Mléčná dráha, Argentina, Mouse over