Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. září 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. září 2016

Mars v oblacích

Uznání a copyright: Sebastian Voltmer

Tímto úžasným zorným polem se nyní potuluje Mars a je vidět doslova před těmito malebnými kosmickými mračny. Mozaika vznikla z teleskopických snímků a měří asi 5 stupňů (10 úplňků). Zachycuje polohu planety 26. srpna něco přes 7 světelných minut od Země a velice blízko od jasné hvězdy Antares a oblačného komplexu Rho Ophiuchi. Žlutému Marsu na expozici vlevo nahoře téměř přesně odpovídá Antares pod středem, též známá jako Alfa Scorpii. Vpravo od hvězdy Antares je kulová hvězdokupa M4 vzdálená asi 7000 světelných let na rozdíl od vzdálenosti 500 světelných let k Antaresu. Prachové molekulární mraky skoro nahoře obrázku odrážejí modré světlo hvězdy Rho Ophiuchi, která je o něco blíže, než Antares.

Štítky: Mars, Antares, Ophiuchus