Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  30. listopad 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 30. listopad 2016

Mléčná dráha nad vrakem

Uznání a copyright: Sergio Montúfar (Planetario Ciudad de La Plata)

Co se té lodi stalo? Ke dnu ji poslala ohromná bouře, která v roce 2002 udeřila na pobřeží Argentiny. Opuštěná loď na snímku zvaná Naufragio del Chubasco se potopila u téměř opuštěného městečka Cabo Raso (počet obyvatel: 1). Rezavějící loď je sice malebným, ale chmurným popředím krásné oblohy nahoře. Oblohu korunuje vznešený oblouk naší Mléčné dráhy a jsou na ní galaxie včetně Velkého a Malého Magellanova mračna a hvězdy jako Canopus a Altair, planety Mars a Neptun a mlhoviny jako Laguna, mlhovina v Lodní zádi a Uhelný pytel. Celou mozaiku tvoří přes 80 snímků pořízených počátkem září. Můžete se podívat i na 360-ti stupňovou interaktivní panoramatickou verzi tohoto snímku. Dobrodružný astrofotograf hlásí, že nejhorší na pořizování snímku nebyla opuštěná loď, ale neobvykle velký výskyt černých chlupatých housenek.

Štítky: Vrak lodi, Mléčná dráha, Argentina, Mouse over