Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. leden 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. leden 2017

Pohled z kosmické stanice: Planeta a Galaxie

Uznání: NASA, JSC, ESRS

Co byste viděli, pokud byste kroužili kolem Země na palubě Mezinárodní kosmické stanice? Spoustu skvělých pohledů, z nichž jeden byl zachycen v polovině roku 2015 na tomto snímku, který doslova bere dech. Zaprvé, nahoře jsou vidět části samotné kosmické stanice včetně solárních panelů. Pod stanicí je pás naší Galaxie Mléčné dráhy, který září kombinovaným světlem miliard hvězd, ale je zeslaben filamenty tmavého prachu. Ten pás červeného světla pod Mléčnou dráhou je světélkování vzduchu, kdy je zemská atmosféra excitovaná Sluncem a září ve specifických barvách. Pod červenou je vidět zelené světélkování vzduchu. Pod vzduchem je pochopitelně naše Země s rozhraním dne a noci neboli terminátorem u obzoru. Když planetu pokryjí mraky, tak jsou vpravo dole vidět blesky. Kosmonauté mezi svojí prací si z výšky nad Zemí užívají pohledů z kosmické stanice jako je tento už od roku 2000.

Štítky: Mléčná dráha, Země, Kosmická stanice, Mouse over